Cum ne conturam si iluminam corect fata

08:00


De câte ori nu v-ați uitat la clipuri pe youtube pentru a descoperi metoda ideala de conturare și iluminare a feței conform formei voastre? Și de câte ori ați reușit? 
Cred că în 5 din 6 cazuri nu am găsit nimic care să mă ajute cu adevărat (sau nu am găsit eu) și aproape de fiecare dată aveam o problemă cu conturarea feței: nu știam cum se face în cazul meu. De ce? Pentru că nu mă puteam decide ce formă am. Acum m-am lămurit și se pare că am formă rotunda.

***

Săptămâna aceasta și săptămâna viitoare urmez cursul de Machiaj Convențional (sau machiaj de înfrumusețare) de la Melkior și pot să vă spun că am învățat câte ceva despre simetrie și corecții. Prin prisma acestui fapt, vreau să împărtășesc cu voi ce am aflat eu și ce m-a ajutat, poate vă sunt de folos. 

Mai jos veți vedea 6 fețe. Astăzi voi vorbi doar despre primele 3 iar despre celelalte 3 veți putea citi aici. (Urmeaza să postez link în câteva zile)

Înainte de toate, trebuie sa știm că formele de față sunt multe, toate combinate între ele și fiecare are propriile caracteristici însă, prin machiaj, noi încercăm să ajungem la o formă ideală: forma ovală. Cum ajungem la această formă ovală? Primul pas este determinarea tipului de față pe care îl avem. Pentru acest aspect aveți mai jos formele elementare, de bază.

Corecturile la nivelul feței, în ceea ce privește forma, se fac cu ajutorul unei pudre sau a unui stick cremos de culoare maro cu subton neutru (de preferat) și cu ajutorul unei pudre sau a unui stick cremos de culoare mai deschisă (decât tenul nostru cu 2-3 nuanțe). De ce avem nevoie de aceste culori? Pentru că, în funcție de forma feței, avem nevoie să creem umbre. Maro-ul crează umbre, oferă senzația de adâncime la suprafața pielii iar nuanța deschisă va oferi volum.

Atenție, aceste două produse trebuie să fie musai mate! Atât produsul de conturare cât și cel de iluminare. (Nu vorbim aici de iluminatorul clasic, cu sidef sau perlat)





1. Prima formă pe care v-o prezint este, bineînțeles, forma ovală. Dacă sunteți fericitele posesoare ale acestei fețe nu aveți nevoie de conturare. Puteți trece peste acest pas fără probleme. Fardul de obraz se aplică pe vârful pomeților și se pierde ușor spre urechi. 


2. A doua formă pe care v-o arăt este fața rotundă, pe aceasta o dețin eu și dacă o aveți și voi, vă invit să vă corectați fața în felul următor: conturăm fața în lateral, in zona maxilarului și iluminăm pe frunte și în zona bărbiei. (Pentru că maro-ul cu care se face conturarea feței adâncește iar iluminatorul oferă volum). Fetelor, noi nu avem pomeți datorită sau din cauza acestei forme de față (depinde dacă vă place sau nu această formă).


3. Fața triunghi cu vârful în jos. Este una destul de frecvent întâlnită. În cazul acestei fețe, fruntea este mai lată iar bărbia mai ascuțită așa că trebuie să procedăm în felul următor: fiind nevoite să mai îngustăm, să mai micșorăm fruntea, vom contura zona de deasupra tâmplelor, adica lateralul frunții și puțin bărbia. Pentru că spre gât fața devine mai țuguiată, încercăm să oferim putin volum în zona maxilarului cu o pudra mai deschisa la culoare, iluminatoare. Această formă de față se poate corecta, în multe cazuri, din păr. O frunte lată este acoperită de către hairstiliști cu diferite tipuri de breton.



Doamnelor, sper că v-am ajutat să vă determinați forma feței și ce metodă de conturare și iluminare vi se potrivește. Dacă nu vă încadrați în niciuna dintre aceste tipologii prezentate, stați pe aproape pentru a citi despre următoarele 3.

LATER EDIT: Partea a II-a a acestui articol este disponibilă aici (click).

Voi ce știți despre metodele de conturare și iluminare? 


You Might Also Like

1 comentarii

  1. Nu mare lucru, totuși cred ca am fata rotunda :), recunosc totuși ca nu știu multe lucruri despre make up și sper ca pe parcurs le voi învață.

    RăspundețiȘtergere

Ma intereseaza parerea ta. Te rog, spune-o printr-un comentariu.