Onicoliza si cum o tratam

08:00


Ai crede ca un blogger de beauty sau o persoana care activeaza in acest domeniu este departe de a avea diferite probleme de piele, cosuri sau alte lucruri de genul acesta. De ce? Datorita pozelor ce apar in social media. 
Departe de a fi adevarat, vreau sa va spun doua vorbe despre o micoza pe care am avut-o eu la o unghie (sper sa nu reapara) si cum am scapat de ea.

Nu mi-am facut niciodata griji de par si unghii, am crezut mereu ca ce li se poate intampla? Multe, Denisa! Li se pot intampla multe! Nu am stiut acest lucru pana cand, la un moment dat am observat ca unghia degetului mare de la piciorul stang se dezlipea usor de patul unghiei. Ce inseamna lucrul acesta? In momentul in care unghia incepe sa creasca se vede acea dunga alba, semn ca unghia este mai lunga decat e ea normala. Ei bine, albul acela era ceva mai adanc intr-o zona. Fiind vorba de unghia de la picior, nu i-am prea dat atentie. Am avut problema aceasta cam 3-4 luni dupa care a disparut subit.



La ceva timp, mi-a aparut la unghia degetului mijlociu de la mana stanga. De data aceasta nu a mai trecut, nu s-a oprit la un anumit nivel, din contra, a continuat sa se extinda. Daca ma urmariti pe youtube, am postat acest video in care va aratam cum imi fac eu unghiile. Multe dintre voi m-ati intrebat ce am patit la unghie, am explicat si mi s-au oferit solutii. Multumesc!

Onicoliza. Asa se numeste afectiunea prin care unghia se dezlipeste usor, usor de patul unghiei. 
Nu este o afectiune dureroasa, este inestetica, neigienica si poate sa jeneze, in functie de gravitatea ei. Initial a aparut intr-un colt al unghiei, cateva luni mai tarziu afectase jumatate din unghie. Ma deranja aspectul unghiei asa ca mi le tineam tot timpul colorate.
Ma deranja si ea asa cum era pentru ca de cate ori umblam cu mainile in apa si apasam pe ea, o simteam dezlipita. Imi era teama sa nu se apropie foarte multe de cuticule, ma gandeam ca se va dezlipi cu totul. 

Drept sa va spun, am fost foarte comoda si nu m-am dus la un dermatolog, dar acesta ar trebui sa fie cam primul pas pentru ca poate in spatele unei astfel de infectii ar putea fi ceva mai grav. 
Singura solutie pe care am gasit-o a fost sa le tai cat mai scurte si sa astept poate, poate trece ca si la picior. Am asteptat, dar nu a trecut. 


Voi mi-ati spus de diverse tratamente printre care si Exoderil. Am fost foarte incantata sa aflu ca as putea scapa de problema, dar foarte trista cand farmacista mi-a spus ca nu trebuie sa ma pun lac de unghii cat urmez acest tratament. 

Tot ce a trebuit sa fac a fost sa ma feresc pe cat posibil sa tin unghia prea mult in apa, sa folosesc Exoderil in fiecare zi si sa nu pot oja. Nu trebuie sa va faceti griji pentru cantitate pentru ca are oricum dozaj iar pe prospect nu scrie sa ai probleme la supradoza. Cand am intrebat pentru cat timp? mi-a spus ca ar putea dura si 6 luni. Tin sa mentionez ca am 60 de nuante de lac de unghii... deci era o mica lupta in sinea mea.

Din fericire, pentru mine, tratamentul a fost foarte eficient. Am asteptat cam o luna de zile si ciuperca unghiei a trecut. Am avut si scapari, zile in care uitam complet de tratament, dar se pare ca nu m-a afectat atat de rau.

Am facut si o prostioara: la un momet dat cand unghia era vizibil pe trecute mi-am zis care e problema daca imi fac si eu unghiile cu lac? 
Problema a fost ca, in loc sa se faca bine, unghia regresa. Dupa acest eveniment am decis sa urmez tratamentul pana cand chiar nu mai am nimic. 




Sper ca nu v-am deranjat prea tare cu acest articol. Eu una am cautat online diverse solutii pentru aceasta imperfectiune insa am gasit putine raspunsuri sigure, concrete asa ca am decis sa va povestesc experienta mea, poate va ajuta daca suferiti si voi de aceasta maladie.

Denisa

You Might Also Like

1 comentarii

  1. din pacate, eu sunt insarcinata si am onicoliza intr-un stadiu din ce in ce mai avansat si nu cred ca am ce sa fac momentan. daca stie cineva vreun sfat pe care l-as putea incerca..maine ma duc din nou la doctor, sa vad ce alte variante am, caci mi-e teama sa nu avanseze :(, avand in vedere ca mai am 4 luni de sarcina.

    RăspundețiȘtergere

Ma intereseaza parerea ta. Te rog, spune-o printr-un comentariu.