Lentilele TopVue sau cum sa scapi de ochelari

11:09


Nu mi-ai placut niciodata ochelarii, dar as fi fost nevoita sa ii port... doar ca nu imi plac si nu ii port. Ce sa fac?
M-au contactat cei de la xlentile.ro si mi-au propus sa incerc lentilele lor si sa imi spun parerea despre ele. Ei au atat lentile colorate (care nu va afecteaza sau corecteaza vederea) si lentile corectoare (cu mai multe optiuni pentru dioptrie). 

Cum eu port ochelari de 8 ani de zile (sau asa ar trebui… pentru ca nu imi plac si nu ii port) am zis ca este momentul perfect sa incerc aceasta alternative si sa vad daca pot sa imi corectez vederea cu altceva decat ochelari de vedere. 

Primul pas pe care l-am facut a fost sa merg la un consult oftalmologic pentru ca nu voiam sa comand un produs nepotrivit. Am mers in Afi, la unul dintre magazinele de ochelari si domnisoara de acolo mi-a verificat dioptria. Se pare ca intre timp mi-a crescut: am -0.25 la ochiul drept si -0.5 la ochiul stang (sau invers, ii incurc tot timpul). I-am explicat domnisoarei contextul in care m-am dus la consult si mi-a sugerat sa iau lentile cu dioptria -0.25 pentru ambii ochi, curbura 8.7 (sau 8.6 daca nu gasesc si nu gasesc) iar lentila sa fie facuta din silicon hidrogel. Am avut putine emotii cand m-am uitat pe site pentru ca imi era teama sa nu gasesc produse care sa se potriveasca acestei descrieri, insa am avut noroc! 

Pachetul a ajung la mine in sub o saptamana, foarte rapid zic eu! Am ales aceste lentile marca TopVue: 6 lentile, 3 perechi pentru 3 luni. Fiecare lentila poate fi purtata timp de o luna, 30 de utilizari (o utilizare inseamna de cand pui lentila pe ochi pana seara sau cand decideti voi sa o dati jos). 



Cum le punem? 
Este foarte important ca mediul in care lucram cu ele sa fie foarte curat, steril. Eu procedez cam asa: merg in baie, ma spal pe maini inainte de toate dupa care ma sterg. Iau un prosop de hartie si il intend pe suprafata de langa chiuveta. Desfac suportul lentilelor, pe rand, si ma asigur ca nu au impuritati sau alte chestii pe ele. In cazul in care au, le curat cu solutia speciala. Pun lentila pe buricul degetului aratator pe o parte si pe cealalta pana cand vad care dintre parti este mai rigida si sta mai bine curbata. Dupa ce m-am decis care este fata corecta cu care trebuie sa pun lentila pe ochi, incerc sa aplic lentila: avand in vedere ca lentila este pe buricul degetului aratator de la mana dreapta, cu degetul mijlociu de la aceeasi mana trag usor partea de sub ochi in jos, cu degetul mijlociu de la mana stanga trag pleoapa si partea de sus a ochiului in sus si cu degetul aratator de la mana dreapta incerc sa pun lentila. Ma uit in sus si o pozitionez pe albul ochilor. Dupa ce simt ca s-a asezat cat de cat, inchid pleoapele usor si incep sa masez pleoapa superioara pana cand simt ca totul este in regula.


Prima zi:
La 08:15 am inceput sa imi pun lentilele si am terminat la 08:45, jumatate de ora. Eu cred ca este un scor bun pentru o persoana care nu a mai purtat lentile niciodata. 
Simt un mic discomfort, ca si cum inca nu s-au asezat. Nu vad o imbunatatire in ceea ce priveste vederea, poate foarte mica. Ochiul drept s-a acomodat mai repede (09:09) dar ochiul stang inca nu de tot.

A doua zi:
De data aceasta mi-a luat 15 minute sa aplic lentilele. Senzatia de discomfort inca persista.
Spre finalul zilei, cand ochii mei sunt mai obositi, nu mai am probleme cu lentilele, vederea este foarte buna si nu ma mai deranjeaza deloc.

Urmatoarele zile:
Se pare ca eu imi aplic lentilele in 10-15 minute, dar mai dureaza 1-2 ore pana ma acomodez cu ele cat de cat, timp in care imi masez constant pleoapele (interval de 10-15 minute).  




Solutia de intretinere
Va ziceam mai sus ceva de curatarea de impuritati. Nu folosim apa sau altceva, folosim o solutie speciala! Eu am Solutia Laim Care (400ml) alaturi de care a venit si suportul pentru lentile, colorate distinctiv si inscriptionate cu “dreapta” si “stanga” pentru a stii care lentil de la ce ochi este. Solutia costa aproximativ 50 de lei dar este necesara pentru igiena ochilor nostri iar cantitatea este destul de mare.



Overall, ma nemultumeste discomfortul care pare sa persiste insa dupa jumatatea zilei ma simt foarte bine si vederea este imbunatatita. Lentilele nu se observa asa usor, prietenii care stiau ca testez lentil, ma intrebau constant Acum porti? Dar acum? iar eu nu le aveam. Nu imi pare rau ca le-am luat pentru testat, poate dupa o luna ma voi acomoda mai usor cu ele si voi considera ca sunt de neinlocuit. 
In ceea ce priveste pretul lor, acest pachet costa 109 lei. Mi se pare un pret bun avand in vedere ca va asigurati vederea timp de 3 luni. Pe termen lung s-ar putea ca o pereche de ochelari sa fie mai economic, dar este posibil sa nu iti placa noua schimbare (cum mi se intampla mie cu ochelarii). Pe langa acest pachet, xlentile.ro au mai multe tipuri de lentile, dupa cum v-am zis. Distribuie inclusive lentile separate daca vreti sa luati o pereche doar asa sa vedeti daca merita banii. 

Voi aveti lentile? Cum vi se par?

You Might Also Like

4 comentarii

  1. Hey :D a fost gratuita verificarea dioptriilor la Afi? si eu as vrea sa imi iau o pereche de lentile insa nu pot merge la oftalmolog pt verificarea diptriilor decat platind consultatia pentru ca am niste probleme cu asigurarea de sanatate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Din pacate, nu a fost gratuita, a costat 30 de lei. Mi se pare un pret mic, totusi.

      Ștergere
  2. Fata de 90 pe care i-as plati la un medic e super! :))
    Merci mult pentru raspuns! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. am incercat sii eu lentile de la ei(pe cele individuale deoarece am dioptrii diferite).personal,am observat ca e importanta solutia de curatare si containerul in care le tii. am incercat si solutia de curatare si cutiuta pe care o ai tu insa nu curata asa bine,din cauza asta si disconfortul, insa am fost mai multumita de solutia AO SEPT care are un fel de borcanas special,care curata mai bine lentila si o face mai comoda. http://www.xlentile.ro/solutie-ao-sept-plus-hydraglyde-90-ml

    RăspundețiȘtergere

Ma intereseaza parerea ta. Te rog, spune-o printr-un comentariu.